Głośne buczenie silnika przy włączonej klimie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kasper
    Classic
    • 2007
    • 23

    Głośne buczenie silnika przy włączonej klimie

    Zamieszczone przez haska
    a kolega to na spoty chyba nie jezdzi, bo pierwszy raz widzialam
    ...no jeszcze nie miałem okazji być na spocie ops:
  • ===Tomy===
    Rider
    • 2006
    • 552

    #2
    Głośne buczenie silnika przy włączonej klimie

    Witajcie.

    Jasny gwint. Od 2 dni podczas jazdy z włączoną klimatyzacją z okolicy lewej części silnika (od strony kierowcy) przy 2000-2500 RPM poza gwizdem łopatek turbiny słyszę drażliwe burczenie. Coś na styl odkręconego tłumika od kolektora wydechu.
    Po wyłączeniu klimy odgłos ustaje, jednak nie od razu, stopniowo.

    Jasny gwint co się psuje ? Stojąc z przodu auta przy otwartej masce nic nie słychać, tylko w środku auta. Wkurza to strasznie a podczas jazdy wydaje się, że coś jest odkręcone :shock:

    Drugi obcy odgłos w moim aucie od 3 lat. Do tej pory wszystko cacy, jeszcze 1500km i stuknie 100kkm bezawaryjnej jazdy :|

    Mądre głowy zanim podjadę do ASO radźcie i medytujcie. Może ktoś miał podobne objawy ?
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
    Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

    Komentarz

    • marnik79
      Drive
      • 2006
      • 76

      #3
      Hej!
      Nie odpowiem co jest przyczyną bo sam mam taką zagwozdkę....
      U mnie (Toledo II) zauważyłem takie objawy, które co najmniej dziwią, żeby nie powiedzieć niepokoją:
      1. Temperatura pow. na zewnątrz ok 23C - klimatronik tryb auto na 20, w trasie wszystko jak ta lala.
      2. Po postoju na parkingu słońce nagrzało bude, odpalam, daje te same ustawienia co wczesniej. I zaczyna buczeć. Nie od początku, tylko w miare jak klima zaczyna pracować z większym obciążeniem. Na wolnych obrotach cały czas, na wyższych tylko co jakiś czas buczy. Zwiększam ustawienie na 25C i przestaje buczeć ale chłodzi nadal.

      Czyli jest to zależne od obciążenia kompresora. A buczy tak dziwnie, drżą pedały i podłoga kierowcy, w komorze silnika nic nie słychać kompletnie oprócz naturalnych dźwięków. Buczenie wyłącza sie u mnie też powoli ( po prostu stopniowo cichnie...)
      Teraz Laguna II 2,0 dci 150KM ...
      Octavia II kombi 1,9 TDI również w stajni w rodzinie

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Wez recznie ustaw nadmuch na full i sprawdz czy buczy Wg mnie i moich obserwacji jak jest nadmuch puszczony na full to pedzace w nawiewach powietrze wpada w rezonans. W OII dziala tak samo.

        Buczenie ustaje bo climatronik po czasie zwalnia obroty dmuchawy. Albo ma byc szybko chlodno w aucie, albo nie bedzie buczec i dojedziesz na miejsce a temperatura zacznie powoli wtedy spadac.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • ===Tomy===
          Rider
          • 2006
          • 552

          #5
          Dziękuję za odpowiedź. Dokładnie mam tak jak piszecie. Jak włączę klimę na full obroty, po dobiciu do obrotów w przedziale 2000-2500 mam niesamowite burczenie. Faktycznie, czuję to na kierownicy i pedałach. Przypadek niczym bliskie spotkanie bliskiego stopnia. Czyli mówicie, że kompresor ? Tylko to się dzieje szczególnie przy bardzo dużym upale. Czyli reasumując Wasza diagnoza jest trafna

          Sprawdzę jeszcze dla pewności pasek od klimy.

          Raz jeszcze dzięki.[/scroll]
          Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
          Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
          Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

          Komentarz

          • marnik79
            Drive
            • 2006
            • 76

            #6
            Nie zależy od prędkości dmuchawy.
            Przy ustawieniach ręcznych nadmuchu na full przy zwiększeniu temp. żądanej nie burczy.
            Sprawdzałem.
            Ktoś ma inny pomysł?

            ===Tommy===
            Nie masz tego na jałowym?
            Teraz Laguna II 2,0 dci 150KM ...
            Octavia II kombi 1,9 TDI również w stajni w rodzinie

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              marnik79, Pobaw sie jeszcze z kierunkami nadmochow, u mnie dopiero zaczyna cos buczec jak jest na polu naprawde cieplo i ustawie na LO. Ale potem jak podniose to przestaje.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • ===Tomy===
                Rider
                • 2006
                • 552

                #8
                Zamieszczone przez marnik79
                ===Tommy===
                Nie masz tego na jałowym?
                Nie. Tylko gdy chłodzi klima i ciągnę na 2000-2500RPM.
                Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                Komentarz

                • Adrian
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 662
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  #9
                  A może mocowanie chłodnicy od klimy??
                  PerfectService by DGW
                  Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
                  Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
                  Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

                  Komentarz

                  • TDi-2002
                    Ambiente
                    • 2006
                    • 108

                    #10
                    może nie całkiem na temat, ale radzę sprawdzić również amortyzatorek napinacza paska wielorowkowego.... jak puścił olej (cieknie) to przy dużym poborze prądu (klima, servo itp.) warczy (wpada w wibracje)... ale nie wszystkie modele okty to coś mają (oI 2002 AGR miał i kosztowało mnie to 1030 pln netto).

                    JAK CIEKNIE RADZĘ WYMIENIĆ nawet jak nie rawczy..... bo innaczej zozwali się wam jeszcze kilka części.... ;o(
                    Pozdrawiam

                    Komentarz

                    Pracuję...